بلاگ

بهترین فیلتر تصفیه آب برای یخچال

بهترین فیلتر تصفیه آب برای یخچال

بهترین فیلتر تصفیه آب برای یخچال

یخچال‌های ساید بای ساید که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد، در بیشتر مدل‌ها دارای سیستم آبریز و یخساز اتوماتیک می‌باشد. البته تعدادی از یخچال‌های ساید بای ساید نیز هستند که یک مخزن برای آبریز دارند؛ در این نوع دستگاه‌ها می‌بایست آبریز به صورت دستی پر شود و سپس در داخل یخچال و در محل مورد نظر قرار گیرد.

در مدل‌هایی که دارای سیستم آبریز و یخساز می‌باشد، با توجه به اینکه سیستم آبریز و یخساز یخچال ساید بای ساید به صورت مستقیم به آب شهری متصل می‌شود، امکان قرارگیری فیلتر تصفیه آب در مسیر ورودی آب یخچال فراهم است و می‌توان آب تصفیه شده و سالم‌تری را به دستگاه یخچال متصل نمود.

همانطور که می‌دانید ممکن است در آبی که به سمت لوله‌های آب شهری در جریان است، تا حدی ناخالصی مانند گل ولای، سنگ‌های خیلی ریز، برخی سموم مربوط به زمین‌های کشاورزی و مواد شیمیایی که ممکن است در مسیر رودخانه‌ها وارد جریان آب شده باشد، ذرات معلق، کلر و … وجود داشته باشد و استفاده از فیلتر تصفیه آب تا حد بسیار زیادی کیفیت و سلامت آب را بالا می‌برد.

در نظر داشته باشید ممکن است آب طعم و بوی طبیعی نیز داشته باشد و این به معنای ناخالصی آب نمی‌باشد. گاهی به دلیل کلر و یا فلورایدی که برای پاکسازی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد، طعم و بوی آب تغییر پیدا می‌کند. به طور کلی حتی اگر سیستم تصفیه آب بسیار پیشرفته هم باشد، باز هم ممکن است گاهی آب خوب تصفیه نشود و میزانی ناخالصی داشته باشد.

به همین دلیل است که برای ورودی آب یخچال ساید بای ساید از فیلتر تصفیه آب استفاده می‌شود. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که بهترین فیلتر یخچال کدام است و کدام فیلتر تصفیه آب را برای یخچال خود استفاده کنیم؟

البته ممکن است برخی افراد ترجیح دهند فیلتر تصفیه آب را بر سر راه شیر آب منزل و یا ورودی آب سینک ظرفشویی نصب کنند.

بهترین فیلتر تصفیه آب برای یخچال

بهترین فیلتر تصفیه آب برای یخچال

فیلتر تصفیه آب داخلی بهتر است یا خارجی؟

بهترین فیلتر تصفیه آب برای یخچال

بهترین فیلتر تصفیه آب برای یخچال

فیلتر آب یخچال معمولا از زمانی که یخچال را خریداری می‌کنید، در اکثر برندها به صورت داخلی یا خارجی بر روی یخچال ساید بای ساید قرار دارد. فیلترهای داخلی معمولا از طرف کارخانه دقیقا برای همان نوع یخچال طراحی می‌شود. معمولا این نوع فیلترها از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند و برای تعویض آنها نیاز است فیلتر مشابه فیلتر اصلی را داخل دستگاه قرار دهید تا با یخچال شما سازگاری داشته باشد.

این فیلترها در جامیوه‌ای و یا زیر سقف یخچال قرار می‌گیرد. فیلتر بیرونی یخچال عمومی است؛ این نوع فیلترهای بیرونی یخچال‌ها که از بازار یا فروشگاه‌های مرتبط خریداری می‌کنید را می‌توانید بر روی ورودی آب به یخچال متصل نمایید. معمولا فروشگاه‌های فروش قطعات جانبی همان برند محصول، فیلتر ارجینال یخچال ساید بای ساید را برای فروش عرضه می‌کنند.

جنس فیلتر آب چیست؟

فیلترهای تصفیه آب معمولا ترکیبی از نوع فیلترهای الیافی و کربن فعال هستند. این فیلترها در چند مرحله آب را تصفیه می‌کنند. برخی فیلترها از نوع آنتی باکتریال هستند و هم سختی آب و هم باکتری‌های موجود در آب را حذف می‌کنند. عمر و بازدهی این فیلترها بین 6 ماه تا 1 سال است، که به میزان استفاده و آب منطقه و … نیز بستگی دارد.

اگر آب منطقه‌ی شما به طور کلی نیاز به تصفیه دارد، بهتر است غیر از فیلتر آب یخچال، فیلتر جداگانه‌ای بر سر مسیر آب شهری ورودی نیز قرار دهید.

فیلتر تصفیه آب یخچال چگونه کار می‌کند؟

فیلتر تصفیه آب یخچال آب را طی چند مرحله تصفیه می‌کند. در مرحله‌ی اول ذرات بزرگ‌تر مانند خاک و شن و گل و لای را فیلتر کرده و در مرحله‌ی بعد از طریق فیلتری که از جنس روی و مس می‌باشد، کلر آب را از بین می‌برد. مرحله‌ی آخر تصفیه آب از طریق فیلتر کربن می‌باشد؛ فیلتر کربن ذرات میکروسکوپی را جداسازی می‌کند. علاوه بر آن بو و طعم آب را نیز از بین می‌برد.

بهترین فیلتر تصفیه آب یخچال کدام است؟

فیلترها با برندهای متفاوتی در بازار وجود دارد و در برخی مدل‌ها فیلترها دومرحله‌ای و سه مرحله‌ای است. فیلترهای بسیاری در بازار به فروش می‌رسد که ساخت شرکت‌ها و کشورهای متفاوتی است و ممکن است به سادگی نتوان از میان آنها بهترین و باکیفیت‌ترین فیلتر را تشخیص داد؛ ضمن اینکه امکان تست عملکرد آن به سادگی وجود ندارد.

در نظر داشته باشید این امکان وجود دارد که به جای فیلتر اصلی، فیلتر تقلبی خریداری کنید، زیرا تعداد فیلترهای تقلبی در بازار خیلی زیاد است و معمولا از نظر قیمت نیز قیمت پایین‌تر و مناسب‌تری دارند، اما باید توجه نمود که از نظر کارکرد، می‌تواند گفت در روند تصفیه آب تاثیری ندارند.

اگر می‌خواهید قیمت فیلتر یخچال را نیز بدانید، در مورد فیلترهایی که از سوی شرکت بست پارت  عرضه می‌شود، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی قطعات جانبی بست پارت مراجعه نمایید.

روشن شدن چراغ فیلتر یخچال

بهترین فیلتر تصفیه آب برای یخچال

بهترین فیلتر تصفیه آب برای یخچال

پس از گذشت 6 ماه استفاده از دستگاه، علامت تعویض فیلتر بر روی پنل یخچال روشن می‌شود و لازم است فیلتر یخچال را تعویض کنید. در صورتی که فیلتر را تعویض نکنید، علاوه بر اینکه آب تصفیه نمی‌شود، احتمال دارد فشار آب یخچال به دلیل املاح موجود در آب و جمع شدن آن در فیلتر یخچال کاهش پیدا کند. گاهی ممکن است سرعت یخسازی یخچال به دلیل عدم تعویض فیلتر در موعد مناسب نیز کاهش پیدا کند.

گاهی ممکن است مواد داخل فیلتر فاسد شود و از این نظر هم لازم است در موقع مناسب تعویض فیلتر یخچال را انجام دهید. یکی از موارد مهم این است که امکان دارد ناخالصی‌های داخل آب وارد سیستم یخساز یخچال شود و به آن آسیب برساند.

در نظر داشته باشید، معمولا کلید مربوط به عملکرد فیلتر یخچال ساید بای ساید را می‌توان ریست نمود تا دوباره پس از گذشت 6 ماه موعد تعویض فیلتر یخچال را اعلام کند، اما این به معنای اعلام مدت زمان صحیح نیست و بهتر است دقیقا زمانی که علامت تعویض فیلتر را مشاهده می‌کنید، برای عوض کردن فیلتر یخچال ساید بای ساید اقدام نمایید و پس از تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید، کلید ریست را فشار دهید.

آیا سرویس دوره ای یخچال ضروری است؟

بهترین فیلتر تصفیه آب برای یخچال

بهترین فیلتر تصفیه آب برای یخچال

همانطور که می‌دانید همه‌ی دستگاه‌ها پس از مدتی استفاده، نیاز به بازدید و سرویس دوره ای دارد. این روند باعث می‌شود از بسیاری ایرادات احتمالی جلوگیری شود و دستگاه بهترین عملکرد و راندمان را داشته باشد؛ علاوه بر آن، در مورد دستگاه و هر ایرادی که ممکن است برای آن ایجاد شود، آسوده خاطر خواهید بود.

توصیه‌ی ما این است که هر شش ماه یکبار سرویس دوره ای یخچال را انجام دهید؛ در ادامه به مزیت‌ها و فایده‌های سرویس دوره‌ای یخچال و مراحل انجام آن اشاره خواهیم کرد:

  • فیلتر دستگاه تعویض می‌شود و فیلتر استاندارد ارائه شده از سوی کارخانه بر روی دستگاه قرار می‌گیرد.
  • یخچال از نظر نشتی آب مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • فشار آب آبریز و آب ورودی به یخساز چک می‌شود.
  • سرمایش دستگاه، سرمای قسمت‌های متفاوت کابین و سرمایش داکت‌های داخل یخچال اندازه‌گیری می‌شود.
  • پنل تنظیمات یخچال بازدید و تست می‌شود.
  • کندانسور یخچال از سوی کارشناس تمیز می‌شود.
  • صحت لاستیک دور درب یخچال بررسی می‌شود.
  • دستگاه در وضعیت کاملا تراز قرار می‌گیرد.
  • در صورت نیاز درب‌ها رگلاژ می‌شود.
  • در صورت نیاز کارکرد و نحوه نگهداشت یخچال را مجددا به شما آموزش خواهند داد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *