بلاگ

علت گرم نشدن غذا در مایکروفر، ماکروویو و سولاردام

علت گرم نشدن غذا در مایکروفر، ماکروویو و سولاردام

علت گرم نشدن غذا در مایکروفر

، ماکروویو و سولاردام درقالب  7 قطعه می‌تواند باعث گرم نکردن مایکروفر، ماکروویو و سولاردام باشد

این قطعات به ترتیب اهمیت عبارت‌اند از:

مگنترون

ترانس‌های ولتاژ

خازن

دیود

برد الکترونیکی

فیوزهای ولتاژ

میکروسویچ درب

اگر دستگاه شما غذا را گرم نمی‌کند باید قطعات بالا تست شود تا از بین آن‌ها بتوان قطعه معیوب را تشخیص و در صورت نیاز تعویض شود

علت گرم نشدن غذا در مایکروفر، ماکروویو و سولاردام

علت گرم نشدن غذا در مایکروفر، ماکروویو و سولاردام

خرابی ترانس‌های ولتاژ

یکی دیگر از دلایل گرم نشدن غذا داخل مایکروفر دوو خرابی ترانس‌های ولتاژ یا ترانس ولتاژ بالا در دستگاه است. ترانس‌های ولتاژ، ولتاژ 220 شهری را به 2000 ولتاژ می‌رساند و این ولتاژ را به لامپ مگنترون می‌رساند تا امواج الکترومغناطیسی را تولید کنند.

مایکروفر چگونه غذا را گرم می‌کند؟

ماکروویوها برای گرم کردن غذا از نوعی تابش الکترومغناطیس استفاده می‌کنند. انرژی ماکروویو از شیشه، کاغذ، پلاستیک و مواد مشابه عبور می‌کند و توسط غذا جذب می‌شود. ماکروویو توسط تابش اشعه به مولکول‌های آب موجود در مواد غذایی، باعث گرم شدن غذا می‌شود. آن‌ها با ایجاد اصطکاک بین‌مولکولی مواد غذایی، غذا را می‌پزند. ما کروفرها باعث لرزش مولکول‌های آب می‌شوند، افزایش اصطکاک بین مولکول‌ها باعث گرما می‌شود. اشعه داخل ماکروویو توسط لوله‌ای به نام مگنترون تولید می‌شود

نکات مهم

– قبل از اقدام به هرگونه بررسی و تعمیر ماکروویو حتماً ماکروویو را از برق جدا کنید.

– در صورت نیاز به تعویض قطعات در ماکروویو حتماً از قطعات پیشنهادشده توسط سازندگان و طراحان محصول استفاده کنید و حتماً از قطعات اورجینال و اصل استفاده کنید.

 

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشیم مشکلات و تعمیر قطعات در ماکروویر نیاز به متخصص ماهری دارد درکل ماکروویرها با ولتاژ 220 کار می‌کنند که این درحالی هست که هرچیزی بالاتر از 30 ولت باشد بسیار خطرناک و کشنده است. وبه همین علت هم هست که تاکید می‌شود تعمیر مایکروفر حتماً باید ازطریق تکنسین ویا متخصصین صورت گیرد و به هیچ عنوان اقدام با تعمیر از سمت خودتان نکنید.

مسئله بعدی اینکه اگر ماکروویو شما خراب شد به فکر تعمیر نباشید چراکه هزینه‌های تعمیر زیاد است واصلا مقرون به صرفه نیست و بهتراست که به فکر خرید ماکروویر جدید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *