بلاگ

تعمیر نشتی آب یخچال

تعمیر نشتی آب یخچال

تعمیر نشتی آب یخچال، از راه حل های موجود بعد از مواجه شدن با مشکل نشتی آب یخچال می باشد. تعمیر نشتی آب باید توسط تکنسین انجام گردد چرا که نیازمند تخصص و مهارت در این زمینه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین بررسی و آشنایی با روش های رفع نشتی آب یخچال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تعمیر نشتی آب یخچال

تعمیر نشتی آب یخچال

علت نشتی آب یخچال

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره داشتیم علت های مختلفی باعث به وجود آمدن مشکلی نشتی آب یخچال می شوند. یکی از علت هایی که باعث نشت کردن آب یخچال می شود مسدود شدن مسیر خروجی آب یخچال می باشد که یکی از رایج ترین دلایل نشتی آب یخچال می باشد. اما مواردی مثل گزینه های زیر نیز از علت های نشتی آب می باشند:

  • بسته نشدن درب به طور کامل
  • پوشیده شدن اواپراتور به وسیله برفک
  • معیوب بودن سینی یخچال
  • نقص داشتن یخساز و دیسپنسر
  • جمع شدن آب زیر جا میوه ای
  • مسیر جریان ورودی آب
  • فیلتر آب
  • مشکل داشتن مخزن آب

تمامی این موارد از جمله مشکلاتی هستند که باعث بروز نشتی آب در یخچال شما می شوند. در ادامه به توضیح درباره هر کدام از این موارد می پردازیم اما قبل از توصیه می کنیم در شرایطی که با چنین مواردی مواجه شدید بهتر است سریعا از تکنسین یا افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید تا مشکل جدی تری یخچال را در معرض خطر قرا ندهد.

مسدود شدن مسیر خروجی آب یخچال

یکی از رایج ترین دلایل نشت کردن آب یخچال، مسدود شدن مسیر خروجی آب است. مسیر خروجی آب در یخچال، آب ذوب شده را به سینی تحتحانی و یا به بیرون از یخچال هدایت می کند. در بعضی از یخچال می توان از این آب های اضافه برای خنک کردن کمپرسور نیز استفاده کرد. مسدود شدن مسیر خروجی به این شکل است که احتمال دارد مواد غذایی یا غبار در آن گیر کند و مانع از جریان آب شود.

در این صورت آب در مسیر خروجی گیر کرده و از یخچال نشت می کند. وقتی گرفتگی لوله یا انسداد مسیر خروجی آب رخ می دهد، باید حتما از افراد ماهر برای برطرف کردن مشکل نشتی آب کمک بگیرید.

پوشیده شدن اواپراتور به وسیله برفک

اگر شما به هنگام استفاده عادی از یخچال متوجه صدای خاص و غیر عادی شدید احتمال اینکه یخ زیادی در آن جمع شده باشد، بسیار زیاد است. شایع ترین علت افزایش دما پوشیده شدن اواپراتور از برفک و تمیز نشدن آن حتی با فرآیند یخ زدایی یا همان دیفراست است.

در این صورت هوا نمی تواند از فن عبور کند، قادر به خنک کردن فضای داخلی یخچال نیست و در آخر منجر به آب دادن و نشتی آب یخچال می شود. برای رفع مشکل کمپرسور یا موتور یخچال را به طور دقیق بررسی نمائید و در صورت لزوم از تکنسین های متخصص درخواست کمک کنید.

معیوب بودن سینی یخچال

سینی یخچال معمولا در زیر یخچال و یا در کنار کمپرسور یخچال قرار می گیرد زیرا آب حاصل از فرآیند دیفراست در این سینی جمع می گردد. بعد از آن آب های جمع شده در داخل سینی با گرما موتور یخچال شروع به تبخیر شدن می کنند. به مرور زمان این سینی بر اثر فشار و حرکت پوسیده و شکسته می شود و در آخر منجر به نشتی آب یخچال می شود.

در صورتی که سینی یخچال دچار پوسیدگی و شکستگی شده باشد حتما در سریع ترین زمان نسبت به رفع آن اقدام نمائید. ولی اگر سینی بر اثر حرکت جا به جا شده باشد، آن را در جایش قرار دهید تا مشکل آب دادن یخچال برطرف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *