بلاگ

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی علاوه بر جلوگیری از انجام کار خسته کننده ای مثل شستن ظرف ها، آنها را تمیزتر و براق تحویل ما می دهد. اما بسیار تلخ است که با باز کردن درب ظرفشویی، لکه های قهوه ای و رنگ زنگ زدگی را در سبد ظرفشویی یا بدنه استیل داخلی ماشین ظرفشویی ببینید. اما هرچند که این مشکل نگران کننده و تلخ باشد، با مشخص شدن دلایل زنگ زدگی ماشین ظرفشویی، میتوانید از بروز بیشتر این مشکل جلوگیری کرده و چاره ای بیاندیشید.

چرا  زنگ زدگی در ظرفشویی اتفاق می افتد؟

اگرچه در مشخصات ماشین ظرفشویی، عبارت استیل ضد زنگ را برای بدنه داخلی ماشین ظرفشویی می بینیم، اما این عبارت همیشه درست نیست! در واقع حتی استیل ضد زنگ هم اگر به درستی نگهداری نشود، پس از مدتی زنگ می زند. به همین دلیل است که افراد زیادی تصور میکنند زنگ زدگی ماشین ظرفشویی هیچ وقت اتفاق نمی افتد.

در این مقاله علت زنگ زدگی ماشین ظرفشویی و دلایل زنگ زدن سبد ظرفشویی داخل آن را بیان کردیم و راهکارهای لازم برای جلوگیری از زنگ زدن ظرفشویی را آموزش خواهیم داد. پس همراه ما باشید تا با آشنایی از دلایل زنگ زدن سبد ماشین ظرفشویی، دلیل زنگ زدن قاشق در ماشین ظرفشویی، علت زنگ زدن سبد ماشین ظرفشویی، علت زنگ زدن استیل ماشین ظرفشویی و از بین بردن زنگ زدگی ماشین ظرفشویی یک سری نکات را رعایت کنید و از ایجاد این مشکل پیشگیری کنید.

مهم ترین دلایل زنگ زدن ماشین ظرفشویی

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟

استفاده از مواد شوینده نامناسب

استفاده از شوینده‌های غیر استاندارد و بی‌کیفیت هم می‌تواند موجب زنگ زدن و علت زنگ زدگی ماشین ظرفشویی شود. سبد و استیل داخلی ماشین ظرفشویی به مرور زمان اگر تحت تاثیر شوینده‌های بی کیفیت قرار گیرند امکان دارد که دچار زنگ زدگی و به استیل داخلی و سبد ظرفشویی آسیب بینند.

استفاده نادرست از نمک و مایع جلادهنده ظرفشویی

اگر بیش از حد مشخصی از نمک و مایع جلادهنده استفاده می کنید، باید منتظر زنگ زدگی داخل ماشین ظرفشویی خود باشید زیرا مصرف نادرست و بیش از حد این شوینده‌ها میتوانید موجب زنگ زدن ظرفشویی شما شود.

عدم استفاده از قیف مخصوص ماشین ظرفشویی

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟

یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل خوردگی و زنگ زدگی داخل ظرفشویی، پوسیدگی سبد ماشین ظرفشویی و علت زنگ زدگی ماشین ظرفشویی این است که از قیف در هنگام اضافه کردن مایع جلادهنده و نمک استفاده نکنید. به همین دلیل نشت نمک و شوینده‌های ظرفشویی میتواند یکی از علتهای این مشکل باشد. پس توجه داشته باشید که عدم استفاده از  قیف‌، می‌تواند به مرور زمان باعث زنگ زدگی داخلی ماشین ظرفشویی و در نهایت در بدبینانه‌ترین حالت ممکن باعث از بین رفتن استیل دستگاه ‌شود.

رسوب مواد غذایی به جامانده در ظروف، یکی از علت زنگ زدن ظرفشویی

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟

یکی از شایع ترین دلایل زنگ زدگی سبد ماشین ظرفشویی رسوب مواد غذایی به جا مانده در ظرف‌ها به بافت و بدنه دستگاه است. به این نکته خوب توجه کنید، رسوب مواد غذایی به جا مانده در بلند مدت میتواند یکی از دلایل خرابی ظرفشویی ‌شود و شما را برای تعمیر ظرفشویی مجبور می‌کند.

ایراد در خط تولید و کیفیت پایین تولید برخی از ظرفشویی ها، یکی از علت های زنگ زدن داخل ظرفشویی

مواردی همچون:

1. خریدن برندهای ظرفشویی نامعتبر و ناشناخته
2. کیفیت پایین قطعات به کار برده شده در محصول
3. ایراد در خط تولید محصول
شاید به مرور زمان در این 3مورد با مشکل زنگ زدگی ظرفشویی رو به رو شوید.

علت زنگ زدگی سبد داخلی ظرفشویی چیست؟

اگرچه احتمال خیلی کمی وجود دارد که سطح داخلی ماشین ظرفشویی شما زنگ بزند، ولی قفسه ها می توانند پس از چند سال استفاده دچار این مشکل شوند. هنگامی که قفسه ها، بر اثر دلایل مختلف محافظ لاستیکی خود را از دست بدهند، فلز زیر آن ممکن است در اثر زمان طولانی در معرض آب قرار گرفته و زنگ زده شود. یکی از راه های جلوگیری از این کار، قرار دادن ظروف به روش صحیح است که ما در مقاله نحوه صحیح قرار دادن ظروف در ظرفشویی آن را بیان کردیم.

معمولا بی‌دقتی در گذاشتن ظروف و برداشتن آن از سبد ظرفشویی، سبب می‌شود تا تیزی چاقوها، قاشق و چنگال و لبه های ظروف سبب خراشیده شدن پوشش سبد ماشین ظرفشویی ‌شود. شاید این خراش ها در ابتدا سطحی به نظر برسند ولی همین خراش کوچک نیز کافیست تا به مرور زمان یاعث زنگ زدن سبد ظرفشویی شود.

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟راهکار جلوگیری و رفع زنگ زدگی ظرفشویی

  • در صورتی که در بخشی از سبد ماشین ظرفشویی، لکه ای از زنگ زدگی مشاهده کردید. بلافاصله دست به کار شوید و برای پاک کردن آن و شستشوی سبد اقدام کنید.
  • پس از اتمام شستشو درب ظرفشویی را باز کنید تا بخار داغ خارج شود. سپس سریعا چاقو ها و قاشق و چنگال‌ ها را خارج کنید و خشک نمایید تا احتمال زنگ زدن آنها کاهش یابد.
  • قبل از قرار دادن ظروف در ظرفشویی، حتما یک مرحله ظروف را تمیز کنید تا ذرات غذایی چسبیده به آنها وارد دستگاه نشود.

 رفع مشکل علت زنگ زدگی ماشین ظرفشویی

روش کاربردی دیگر برای رفع مشکل زنگ زدگی داخل ماشین ظرفشویی که بیشتر جنبه پیشگیری دارد. تمیز کردن جلا دهنده و نمک ظرفشویی پس از شارژ کردن مخزن آن‌ها است.

هرگاه قصد شارژ مخزن نمک و یا مایع جلادهنده را داشتید، از قیف مخصوص استفاده کنید تا مواد بیرون نریزند. پس از استفاده هم حتما سطح استیل را تمیز کنید تا باقی مانده نمک و جلادهنده ظرفشویی باعث آسیب دیدگی نشود.

نکته دیگر این که محفظه شوینده ماشین را طبق استانداردهای تعیین شده در راهنمای دستگاه پر کنید. برای اطلاع دقیق از این میزان حتما دفترچه راهنمای محصول خود را مشاهده کنید.

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟

علت زنگ زدن ظرفشویی چیست؟

نحوه تعمیر زنگ زدگی ظرفشویی چگونه است؟

اگر زنگ زدگی در کابین استیل، سبد ظرفشویی و طبقات آن قابل مشاهده بود. طبق مواردی که در این مقاله بیان شد مشکل را به صورت جدی در دستگاه خود مشاهده میکنید. تمام نکات، علت و راه‌حل ها را برای رفع مشکل فایده ای نداشت میتوانید برای تعمیر زنگ زدگی ظرفشویی درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. تعمیرکاران برای رفع ایراد از دستگاه بازدید میکنند و هزینه حدودی را به شما اعلام خواهند کرد. پس از آن نیاز است که تعمیر دستگاه را شروع کنند.

صحبت نهایی

در نهایت اگر سوالی در این باره داشتید میتوانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا پاسخگوی سوال شما عزیزان باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *