بلاگ

مراحل تمیز کردن هود آشپزخانه

مراحل تمیز کردن هود آشپزخانه

مراحل تمیز کردن هود آشپزخانه

هود آشپزخانه پاک‌کننده هوا، ومحیط آشپزخانه است، اما بسیاری از افراد تمیز کردن هود آشپزخانه را نادیده می‌گیرند یا هنگام نظافت آشپزخانه، تمیز کردن هود را فراموش می‌کنند؛ اما از آن جایی که هود آشپزخانه در ارتباط مستقیم با غذا و سلامت ما قرار دارد باید به نظافت آن نیز توجه کنیم.

"<yoastmark

 

هود آشپزخانه می‌تواند محل تجمع چربی، دوده و حتی باکتری باشد. در واقع وجود باکتری و آلودگی در آشپزخانه مضر است و ممکن است بر سلامت ما و افراد خانواده تأثیر بگذارد. در این صورت به نظر شما چگونه می‌توان هود آشپزخانه را تمیز کرد تا این نقطه از آشپزخانه نیز تمیز و فاقد هر گونه باکتری شود؟

 

تمیز کردن هود آشپزخانه: سطحی

یکی از روش‌های ساده تمیز کردن هود آشپزخانه به صورت سطحی است، یعنی در این روش نیازی به جدا کردن فیلتر و اجزای هود ندارید و می‌توانید با چند مواد شوینده موجود در خانه تمام بدنه و سطح هود را تمیز و درخشان کنید.

"<yoastmark

۱٫ سرکه سفید هود را درخشان می‌کند

سرکه یکی از پاک کننده‌های قوی و قدیمی چربی،  است.و قدرت بالایی در تمیز کردن لکه‌های چربی و دوده روی سطح هود آشپزخانه دارد. همچنین باعث سفید ودرخشان شدن سطح و بدنه هود کمک بسزایی می‌کند.

در این روش مقداری سرکه سفید را در یک بطری اسپری بریزید و آن را روی سطح هود آشپزخانه اسپری کنید. سپس با یک دستمال نخی یا

۲٫ مایع ظرف‌شویی لکه چربی را پاک می‌کند

روش دوم استفاده از مایع ظرف‌شویی است.  قدرت بالایی در پاک کردن لکه‌های چربی و حتی لکه دوده مایع ظرفشویی دارد. ازاین‌رو مقداری مایع ظرف‌شویی را باکمی آب ترکیب کنید و آن را داخل یک بطری بریزید و سپس روی سطح و بدنه هود اسپری کنید.

پس از چند دقیقه سطح هود را با یک دستمال مرطوب پاک‌کنید تا اثری از کف و مایع ظرف‌شویی روی هود باقی نماند. در پایان یک حوله خشک بردارید و تمام رطوبت هود را پاک‌کنید. توجه کنید که هیچ رطوبتی روی سطح هود و فیلترها باقی نماند، چراکه ممکن است رطوبت خشک و تبدیل به لکه شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *