بلاگ

علت جرقه زدن مایکروفر

علت جرقه زدن مایکروفر

علت جرقه زدن مایکروفر

یکی از علت های جرقه زدن مایکروفر که کاملاً هوشمندانه است به این موضوع که پس از استفاده از مایکروفر و سولاردام آن را تمیز کنید. اگر می‌خواهید بدانید که چرا مایکروفر در صورت کثیفی جرقه میزند چون چربی‌ها به‌صورت جرم رو سطوح ماکروویو می‌نشینند و یا مقداری از غذای ریخته شده درون دستگاه باقی می‌مانند که دلیلی بر به وجود آمدن این مشکل می‌شود.

 

بیشتر ما کروفرها سینی گردان دارند با خارج کردن سینی و ریل آن قابلیت تمیز کردن ساده‌ای دارند با محلول آب و صابون آن را به‌خوبی عاری از چربی و جرم‌های انباشته‌شده کنید.

 

درون محفظه ما کروفر را نیز با دستمال نمناک پاک‌کنید با انجام این کار دستگاه در حالت ایده آل خود قرار می‌گیرد

عوامل جرقه زدن مایکروفر

  1. وجود قطعه فلزی یا از بین رفتن لعاب داخل دستگاه

 

ممکن است به شکل اتفاقی قطعات ریزی از فلز نظیر سیم ظرف‌شویی پس از تمیز کردن ماکروویو درون آنجا بماند. باید به‌صورت دقیق درون دستگاه بررسی و قطعه فلزی درآورده شود.

این مشکل می‌تواند به این شکل اتفاق بیافتد که پس از جرقه‌های متوالی توسط عواملی نظیر کثیفی، قطعه فلزی و … دلیل جرقه زدن ما کروفر شود.

 

۲. خرابی پوشش هادی امواج در مگنت رون وعلت جرقه زدن مایکروفر

در قسمت خروجی امواج رادیویی در مگنت رون پوشش خاصی وجود دارد، وظیفه آن هدایت اشعه به شکل متمرکز درون مایکروویو است. این قسمت مهم در قطعه از وارد شدن عوامل بیرونی از قبیل مواد غذایی پاشیده شده اجتناب می‌کند. قطعاً مشاهده کرده‌اید که حین طبخ و گرم کردن غذا براثر گرمای متمرکز بر روی چربی مقداری از آن پاشیده می‌شود و محتمل است که به هادی امواج چسبیده شود

"<yoastmark

۴. خرابی دیود

دیودها با همکاری خازن و ترانس ولتاژ بالا ولتاژ موردنیاز مگنت رون را تأمین می‌کنند گاهی در اثر خرابی یا اتصال کوتاه در دیود به وجود می‌آید که علت جرقه زدن مایکروفر و سولاردام می‌باشددرون برخی از ماکروویوها قطعه‌ای به اسم همزن اشعه است وظیفه آن به گردش درآوردن انرژی متمرکز به کمک پروانه‌ها می‌باشد.

 

از عوامل خرابی فن همزن می‌توان به مشکل در تسمه، موتور فن و پروانه‌ها اشاره کرد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *