بلاگ

علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

اگر لباس‌هایتان بعد از خارج شدن از ماشین لباسشویی زیاد چروک هستند به حدی که خارج از حد متعارف می‌باشد، احتمالاً مشکلی وجود دارد که باید به فکر راه‌حل بود.

1- جداسازی لباس‌ها

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشت. در ابتدا برای شستشوی بهتر و چروک نشدن لباس‌ها، بر اساس رنگ و جنس آن‌ها را تفکیک کنید. لباس‌های ظریف و سبک را باهم، و لباس‌های ضخیم و سنگین را باهم بیاندازید. این تفکیک باعث می‌شود که هرکدام از لباس‌ها با شستشوی خودش صورت بگیرد و همچنین با توجه به دمای آب کمتر چروک شود.

 

2- اتصالات شلنگ ورودی ماشین لباسشویی

مطمئن باشید که شلنگ آب سرد و گرم در پشت ماشین لباسشویی‌تان به همان شیر ورودی متصل باشند چراکه در صورت معکوس بودن، تنظیمات برعکس عمل می‌کند و لباس‌ها دچار چین‌وچروک می‌شوند.

 

3- میزان پر کردن ماشین لباسشویی

نباید مخزن ماشین لباسشویی بیش‌ازحد پر باشد، چراکه به علت حجم بالا لباس‌ها چروک می‌شوند. و این را مدنظر داشته باشیدکه بهترین میزان پر کردن لباسشویی، سه‌چهارم مخزن ماشین است. پس از پر کردن زیادی مخزن خودداری کنید.

علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

4- ماندن لباس‌ها در ماشین لباسشویی

تا جایی که می‌توانید سعی کنید لباس‌ها را بلافاصله بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی از آن درآورده و پهن کنید. ماندن لباس‌ها در مخزن ماشین تأثیر زیادی در چروک شدنشان دارد.

 

5- مواد شوینده

دو مورد را برای استفاده از مواد شوینده در ماشین لباسشویی در نظر بگیرید. اول اینکه نرم‌کننده باعث می‌شود لباس‌ها کمتر چروک شوند و مسئله دوم اینکه هم از پودر شوینده و هم از نرم‌کننده به مقدار بیشتری استفاده تا تمامی مواد شیمیایی شسته و اثری از آن‌ها بر روی لباس‌ها باقی نماند..

علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

6- دمای آب ماشین لباسشویی

برای شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی به برچسب جنس توجه کنید و با توجه به جنسشان، دمای مناسب شستشویشان را تنظیم کنید. به‌طورکلی آب گرم (60 درجه) باعث کاهش چین‌وچروک لباس‌ها می‌شود و این را مدنظر داشته باشید که آب سرد چروک بیشتری در لباس‌ها می‌شود..

 

تمامی این موارد باعث می‌شود که لباس‌های شما کمترین چروک را داشته باشد و همین امر باعث می‌شود که اتوکاری به‌صورت آسان صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *