بلاگ

روش نگهداری میوه و سبزیجات درعید

روش نگهداری میوه و سبزیجات درعید

برای همه این سؤال پیش می‌آید که چگونه میوه‌های عید را تازه نگه‌داریم؟برای روش نگهداری میوه و سبزیجات در عید میتوان گفتطبق هرساله میوه هارا قبل عید خریداری می‌کنیم، آجیل‌ها خشک هستند و مطمئن هستیم که به‌راحتی خراب نمی‌شود اما میوه‌ها حساس‌تر هستند و می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی خراب یا سیاه شوند. یخچال همیشه گزینه خوبی برای انتخاب نیست و در بعضی موقع ها کار را خراب‌تر هم می‌کند.

 

سیب و نگهداری میوه و سبزیجات درعید

سیب در دمای خانه و معمول به‌سرعت طراوت خوش را از دست می‌دهد.  اگر در یخ‌زن هم بگذاریم بعد از بیرون آوردن از یخ‌زن له می‌شود.

بنابراین مکانی که برای نگهداری سیب می‌توان در نظر گرفت یخچال است.، اسـت که می‌توان در کشوی پایینی یخچال نگهداری کرد.

"روش

 

گلابی و نگهداری میوه و سبزیجات درعید

 

 

گلابی‌ها مثل بقیه میوه‌ها نیستند و از درون میوه رسیده می‌شود.  وقتی روی گلابی نرم است یعنی از داخل میوه رسیده است ، گلابی‌های رسیده را باید در یخچال در دمای ۱ تا ۷ درجه سلسیوس نگه‌داری کرد. اگر خواستید می‌توانید گلابی‌ها را فریزری کنید. گلابی‌های نسبتاً رسیده را پس از شستشو، ورقه ورقه بکنید و دو طرف آن راکمی آب‌لیمو بمالید تا قهوه‌ای‌رنگ نشوند.

 

کیوی و نگهداری میوه و سبزیجات درعید

 

کیوی‌های نرم را نباید خریداری کنید. آن‌ها باید سفت باشند، البته نه مثل سنگ. کیوی‌های سفت بعدازاز ۲ تا ۳ روز می‌رسند و بعدازآن می‌توان آن‌ها را در یخچال بـه مدت ۵ تا ۷ روز نگه‌داری کرد. آن‌ها را در کیسه پلاستیکی گذاشته و در یخچال قرار دهید. کیوی‌ها را به‌صورت بسته‌بندی بـه مدت ۱۰ تا ۱۲ ماه می‌توان در یخ‌زن نگه‌داری کرد.

 

برای گذاشتن داخل فریزرآن‌ها را ابتدا بشویید، پوستشان را بکنید ورقه ورقه یا کاملاً درست برای فریزری کردن درست کنید.

 

لیموترش و نگهداری میوه و سبزیجات

یکی از بهترین میوه‌ها برای استفاده در غذا و سالادهای مختلف لیموترش اسـت که طعم غذاها را بسیار عالی می‌کند. لیموترش در دمای اتاق یک هفته بیشتر دوام نمی‌آورد. اما اگر همین لیموها را در پلاستیک درب دار نگهداری کنیم تا یک ماه قابل‌استفاده است.

"روش

 

پرتقال و نگهداری میوه و سبزیجات

پرتقال‌های رسیده را باید در یخچال نگه‌داری کرد. البته آن‌ها باید کاملاً خشک باشند. چراکه وقتی مرطوب هستند باعث فاسدی میوه‌ها می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید تا دو هفته و حتی بیشتر آن‌ها را تازه نگهدارید. اما اگر برای مدت بیشتری حتی تا 2 ماه استفاده کنید می‌توانید داخل کاغذ بپیچانید.

 

انار و نگهداری میوه و سبزیجات درعید

 

وقتی انار می‌خرید دقت داشته باشید قهوه‌ای و ترک خورده و دارای پوست کدر نباشد. دانه‌های صورتی رنگ انار به خاطر فرآیند اکسیداسیون، قهوه‌ای می‌شوند. بهترین روش برای نگهداری انار گذاشتن در یخچال است. اگر انار را درسته و دانه دانه نشده در یخچال نگهدارید، مدت‌زمان بیشتری دوام می‌آورد.

اما انارهای دانه دانه شده را می‌توانید در ظروف در بسته کـه هوا وارد آن نشود، در یخچال نگه‌داری کنید. در ضمن بهتر اسـت بجای استفاده از ظروف پلاستیکی، آن‌ها را درون ظروف شیشه‌ای یا سرامیکی نگه‌داری کنید. زیرا انار بـه اسانی مواد شیمیایی متصاعد از پلاستیک رابه خود جلب می‌کند و زودتر خراب می‌شود. هم چنین می‌توانید دانه‌های انار را فریزری کرده و هر زمان کـه خواستید ازآن‌ها استفاده کنید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *