بلاگ

آموزش نظافت لوازم برقی خانگی در خانه تکانی

آموزش نظافت لوازم برقی خانگی در خانه تکانی

نظافت لوازم برقی خانگی در خانه تکانی

نظافت لوازم برقی خانگی در خانه تکانی آرزوی هرخانمی  است که خانم‌ها همیشه برای تمیز کردن روش‌های متفاوتی را امتحان می‌کنند و همیشه راه‌های جدید و متفاوتی را هم پیدا می‌کنند که پرسود باشد.بعد از مدتی گرد و خاک و لکه‌های مختلف روی بدنه و یا داخل دستگاه الکترونیکی ایجاد می‌شودکه این وسایل نیاز به تمیزکاری دارند. برای تمیز کردن وسایل برقی باید روشی را انتخاب کنید که به عملکرد دستگاه شما آسیب نرساند و آثار بدی هم نداشته باشد. در این بخش از روش تمیز کردن چند نمونه از وسایل برقی را برایتان آورده‌ایم.تمیزکاری و جرم گیری لوازم برقی مثلاً تمیز کردن دستگاه تلفن یا پرینتر، تمیز کردن داخل ماشین ظرف شویی یا لباسشویی،  تمیز کردن یخچال، جارو برقی، ، مایکروفر، آب میوه گیری و…سبب می‌شود وسایلی تمیز و بدون لکه داشته باشید،و دستگاه الکترونیکی نیز هم مفید است زیرا گرد و غبار و جرم سبب خراب شدن دستگاه می‌شود.

 

مثلاً تمیز نکردن داخل ظرفشویی و لباسشویی پس از اتمام کار سبب می‌شود که در فضای مرطوب و نمناک انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها رشد و تکثیر پیدا کنند.

 

"آموزش

تمیز کردن یخچال و نظافت لوازم برقی خانگی در خانه تکانی

 

 

تمیز کردن یخچال سبب می‌شود که دستگاه عمر بیشتری داشته باشد. برای تمیز کردن دیواره‌های داخلی یخچال یک تا دو قاشق جوش شیرین را در یک چهارم لیتر آب گرم بریزید و یخچال را با آن پاک کنید و سپس خشک کنید تا بوی بد یخچال نیز از بین برود.

 

برای پاک کردن پشت یخچال، دستگاه را کمی جلو بکشید و با جاروبرقی گرد و غبار پشت یخچال را تمیز کنید. با آب گرم و مایع قفسه‌ها و کشوهای یخچال را بیرون از آن بشویید و خشک کنید سپس دوباره در یخچال قرار دهید.

آموزش نظافت لوازم برقی خانگی در خانه تکانی

روش تمیزکردنhttps://wikivedia.ir/3249/ تلویزیون

برای تمیز کردن گرد و غبار تلویزیون، اول تلویزیون را خاموش کنید و غبار آن را با یک دستمال خشک بگیرید.

یک پنبه را به محلول آب و سرکه آغشته کرده و صفحه تلویزیون را تمیز کنید.

 

هیچ وقت محلول‌های پاک کننده مستقیماً رو LCD، اسپری نشود. از الکل، آستان، آمونیاک و … نیز استفاده نکنید و دقت کنید برای تمیز کردن از دستمال حوله‌ای و پرزدار استفاده نکنید. برای پاک کردن صفحات LCD از لکه‌ها و اثرانگشت، از یک پارچه کتانی نرم و بدون پرز و ضد الکتریسیته ساکن استفاده کنید.

 

با پارافین مایع دیواره‌های غیرشیشه ای تلویزیون را براق کنید و با دستمال خشک، چربی اضافی را بگیرید. برای تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون یک دستمال پاک کننده را دور انگشت خود بپیچید و خطوط و گوشه‌های دکمه‌های کنترل را تمیز کنید و اجازه دهید در دمای اتاق و با هوای موجود خشک شود.

 تمیز کردن مایکرویو

دستگاه ماکروویو نیزبه مرور زمان گرد و خاک به خود می‌گیرند و یا با چربی غذا پوشیده می‌شوند.

برای تمیز کردن مایکروویو نیمی از یک لیموترش بزرگ را در کاسه‌ای آب قرار دهید و بگذارید پنج تا ده دقیقه در مایکروویو بجوشد تا بخار لیمو باعث تبخیر لکه‌های چرب شود و بوی بد از بین برود. سپس دیواره‌های داخل دستگاه را با یک دستمال کتانی خشک تمیز کنید.

می‌توانید یک دستمال را به آب لیموترش تازه یا الکل آغشته کرده و مایکروویو و چربی‌های آن را بزدایید.  برای تمیز کردن دستگاه از اسکاچ یا سیم ظرفشویی و یا دستمال کتان استفاده نکنید.

 

 

نکات مهم:

 

برای جرم گیری لوازم برقی از اسفنج نرم استفاده کنید. استفاده از اسفنج نرم سبب خط افتادن روی دستگاه نمی‌شود.  از پدهای شستشوی پلاستیکی برای لکه‌های سخت استفاده کنید.

برای تمیز کردن وسایل از مایع شوینده لوازم برقی کمک بگیرید و  با یک دستمال مرطوب بدون هیچ ماده پاک کننده‌ای روی سطح وسیله را پاک کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *