بلاگ

چه شوینده ای برای ماشین ظرفشویی مناسب تر است؟

یکی از لوازم مدرنی که در عصر حاضر به منظور بهبود کیفیت بشر وارد خانه های و آشپزخانه های ما شده است ، ماشین ظرفشویی می باشد. که خرید و استفاده از آن دیگر به به یک عادت مدرن تبدیل گردیده است. بی گمان بر شما پوشیده نیست که همواره انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی مناسب یک چالش بوده و توجه به کیفیت و امکانات ارائه شده در هنگام خرید این وسیله از اهمیت بالایی برخوردار است. اما این تازه شروع کار است.

شاید انتخاب و خرید یک ماشین ظرفشویی با کیفیت و امکانات که ساخت یک مارک معتبر و خوب باشد از اهمیت بالایی برخوردار باشد. اما این کار به تنهایی شستشوی تمیز ظروف شما را تضمین نمی کند. بلکه علاوه بر تهیه ماشین ظرفشویی مناسب ، شما نیاز دارید که در تهیه مواد شوینده مناسب نیز دقت لازم را به خرج دهید. چرا که تهیه یک ماده شوینده مناسب و با کیفیت ، علاوه بر این که شستشوی رضایتمندانه ای را برای ظروف شما به همراه خواهد داشت؛ از نظر اقتصادی نیز برای شما بصرفه خواهد بود. لذا انتخاب یک ماده شوینده خوب دارای اهمیت بالایست.

بعلاوه این روزها اخبار حکایت از این دارد ، که به تازگی برخی مواد شوینده بی کیفیت و تقلبی ، با جعل برخی مارک های معتبر ، وارد بازار شده اند. بنابر این بهتر است در هنگام خرید مواد شوینده مورد نظر ، دقت بیشتری داشته باشیم. برای کسب راهنمایی های بیشتر ، ما را در این مطلب از وبلاگ خبری – آموزشی میهن کالا ، همراهی کنید.

انواع مواد شویند ماشین ظرفشویی

داشتن بهترین بازده از ماشین ظرفشویی و به طور کلی هر وسیله دیگر ، نیازمند اطلاع و پیروی از برخی اصول است. یکی از این اصول که در بهره وری مناسب تر و مفید تر  از ماشین ظرف شویی تاثیر به سزایی دارد ، مواد شوینده استفاده شونده در آن می باشد.  در دید کلی مواد شوینده ماشین های ظرفشویی ، با توجه به شکل و ماهیتشان به سه دسته عمده تقسیم می شوند. که عبارت است از شوینده های پودری ، شوینده های قرصی و شوینده های ژله ای.هر کدام از این مواد دارای ویژگی های مخصوص خود می باشند. قرص‌ها قدرت بالاتری در شستشو دارند ، ژل ها شستشوی ملایم تری داشته و پودر‌ها قیمت پایین تری دارند. که هر یک توسط برندهای مختلف و در انواع مختلف تولید و توزیع می شوند.

شوینده های قرصی شکل

شوینده های قرصی خود در سه نوع قرص معمولی ، قرص کوانتوم و قرص همه کاره در بازار موجود می باشند. استفاده از این شوینده ها در صورتی که مایل به استفاده راحت تر از ماشین ظرفشویی تان هستید به شما پیشنهاد می شود. مخصوصا ما قرص های کوانتومی را برای هر نوعی از ماشین ظرفشویی ، پیشنهاد می کنیم. چرا که تجربه ثابت کرده است که نتیجه استفاده از این قرص ها ، تمیزی بی نظیر در ظروف شست و شو شده است. علاوه بر این قرص کوانتوم پوسته ژله ای و قابل حل در آب دارد. این امر سبب می شود که شما حتی از کندن پوست قرص نیز معاف باشید.

قرص کوانتوم راحت ترین و بهترین گزینه

نوع دیگر از قرص ها که طرفداران مخصوص خود را دارا می باشد ، قرص همه کاره می باشد. فرمولاسین این قرص به نحوی طراحی شده است که علاوه بر قرص کلاسیک ، حاوی نمک و جلا دهنده نیز می باشد. تنها تفاوت اصلی بین این قرص و قرص کوانتوم ، فناوری درخسس فوق العاده قرص کوانتوم می باشد که به عنوان ویژگی منحصر به فرد قرص کوانتوم شناخته می شد. توجه داشته باشید که وقتی از قرص استفاده می کنید ، نمک و مایع جلا دهنده خیلی کم استفاده می گردند. بنابر این اگر پس از مدتی متوجه شدید کارایی دستگاه کم می شده است ؛ چندبار از ژل استفاده کنید تا رزین داخل ماشین ظرفشویی احیا شده و به حالت اول باز گردد.

 

شوینده های پودری شکل

شوینده های پودری شکل از قیمت پایین تری نسبت به دیگر شوینده ها برخوردارند و از این رو به صرفه تر می باشند. ولیکن در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که یک پودر اصل و خوب را خریداری نمایید. همچنین باید مراقب باشید که پودر تقلبی به شما نفروشند. چرا که این روزها پودرهای تقلبی در بازار خیلی زیاد شده اند. اما چنان که به قیمت زیاد اهمیت نمی دهید و تنها کیفیت بهتر کار برایتان مهم است ، در این صورت قرص ها بهترین گزینه هستند و توصیه می کنیم که از آن ها بهره بجویید.


شوینده های پودری فینیش – آل این وان ( همه کاره )

شوینده های ژله ای شکل

در حال حاضر شوینده های ژله ای به صرفه ترین و بی ضرر ترین شوینده های موجود ، برای دستگاه های ظرفشویی هستند. این شوینده ها خواصی مشابه با پودر دارند و همچنین از مزایایی چون حلالیت سریع ، عدم رسوب در دستگاه ، کم حجم بودن و مقرون بصرفه بودن را دارا می باشند. همچنین توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که استفاده این ها به همراه مقدار متناسب نمک و مایع جلا دهنده ، می تواند این محصول را به بهترین ماده شوینده ماشین ظرفشویی تبدیل نماید.

شوینده ژله ای فینیش

دیگر مواد مورد استفاده در شستشو

نمک ماشین ظرفشویی

یکی از نکات مهم در استفاده از ماشین ظرفشویی ، چک کردن مداوم مخزن نمک آن می باشد. هیچ گاه ماشین ظرفشویی خود را بدون نمک روشن ننمایید. چرا که در این صورت سختی آب ممکن است به وسیله شما آسیب برساند. استفاده از جلا دهنده در ظرفشویی های جدید مثل بوش و ال جی به دلیل حذف المنت خشک کن ، لازم بوده و نمک در هر شرایطی باید استفاده شود.

نمک ماشین ظرفشویی

در ته ماشین ظرفشویی ، رزین هایی وجود دارد که برای نرمی آب و در نتیجه بهتر شسته شدن ظروف می گردند. در واقع یکی از کاربرد های نمک با کیفیت مناسب در ماشین ظرفشویی ، تحریک این رزین ها و جلوگیری از خرابی آن می باشد. از این رو همیشه سعی کنید که نمک با کیفیت مناسب ، در ماشین ظرفشویی موجود باشد. مازاد بر این ، دیگر کاربرد مهمتر نکم ، جلوگیری از رسوب املام در آب می باشد که در صورت رسوب باز به این رزین ها و قطعات دیگر ماشین ظرفشویی شما آسیب خواهند زد.  بنا بر این حتی اگر از شوینده هایی که نیازی به نمک ندارند هم استفاده می کنید ، مخزن نمک را خالی نگذارید.

جرم گیری دستگاه ظرفشویی

جرم گیری در ماشین ظرفشویی به منظور پاک سازی رسوبات آهکی و چربی ها از درون لوله ها و منافذ داخلی این دستگاه صورت می گیرد. این عمل معمولا هر بار ، پس از 60 بار استفاده از ماشین ظرفشویی باید انجام گیرد و انجام درست و مداوم آن باعث افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی شما خواهد شد.

ماده جلا دهنده یا روغن براق کننده

جلا دهنده ماده ای  که در آخرین مرحله وارد سیکل شستشو شده و در 5 دقیقه آخر با همراهی بخار آب ، ظروف داخل ماشین را براق و به خشک کن دستگاه کمک تا هیچ لکه ای بر روی ظروف باقی نماند. اما لازم به ذکر  در صورت بالا بودن قدرت خشک‌کن دستگاه و استفاده از شوینده‌هایی مانند قرص کوانتوم فینیش که میزان جلادهنده‌ی کافی در آنها وجود دارد، نیازی به استفاده از جلا دهنده نخواهید داشت. در رابطه با ماده جلا دهنده شما با اندکی دقت به خرج دهید. چرا که ماده جلا دهنده تقلبی ممکن است باعث زنگ زدگی شدید در ناحیه زیرین محافظ جلا دهنه  و یا خوردگی شدیدی را در کف ماشین ایجاد نماید.

در مواقع ضروری چه جایگزینی برای قرص شوینده وجود دارد ؟

شاید شرایط و مواقعی پیش بیاید که پودر یا قرص مخصوص ماشین ظرفشوییتان تمام  اما شدیدا به شست و شوی ظروف کثیفتان نیاز داشته باشید. حال آن که بنا به دلایلی امکان خرید مواد شوینده مخصوص نیز برای شما فراهم نباشد.  می توانید به راحتی چند قطره مایع ظرفشوی معمولی را در قسمت  ماده شوینده ریخته و مابقی محفظه را با جوش شیرین مخصوص پخت کیک پر و ماشین را روشن نمایید. با این مواد ظرف های شما مثل زمانی که از قرص مخصوص ماشین ظرفشویی تمیز خواهند شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *