بلاگ

یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

هر یک از این دو نوع یخچال مزایای خاص خودشان را دارند

یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

هنگام خرید یخچال ممکن است سوالاتی ذهن شما مشغول کند از جمله اینکه یخچال ساید بای ساید بهتر است یا دوقلو؟ هر یک از این دو نوع یخچال مزایای خاص خودشان را دارند و در بازار یخچال فریزها هر کدام طرفداران خودشان را دارند.

وقتی به قیمت یخچال فریزر های بازار نگاه می‌کنیم، کاملا مطمئن می‌شویم که جایی برای تصمیم اشتباه وجود ندارد. اما بالاخره ساید بای ساید بخریم یا دوقلو؟

بدون شک چه دلمان بخواهد و چه نخواهد، چه پولش را داشته باشیم یا نداشته باشیم، یخچال ساید بای ساید پرطرفدارترین نمونه موجود در بازار است. اما سال‌هاست در حالی که طرفداران این مدل پز زیبایی و تکنولوژی‌های پیشرفته آن را به دیگران می‌دهند، طرفداران یخچال دوقلو هم جابه‌جایی راحت و امکان استفاده جدا از یخچال و فریزر را به رخ رقیب می‌کشند.

به همین دلیل امروز می‌خواهیم این دو مدل یخچال را با هم مقایسه کنیم تا یک بار برای همیشه بتوانید تصمیم درستی بگیرید. اما به طور کلی در مقاله کدام یخچال را بخرم  توضیحات جامعی درباره انواع یخچال را نیز برای شما عزیزان بیان کردیم.

با دسته بندی انواع یخچال آشنا شوید :

یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

یخچال ساید بای ساید

  • به دستگاهی که فریزر در سمت چپ و یخچال در سمت راست قرار گرفته و توسط یک دیوار میانی فضای یخچال و فریزر از هم جدا شده است.
  • مزیت آن طراحی زیبا و دسترسی آسان به قسمت های مختلف یخچال و فریزر به صورت جداگانه می باشد.
  • مجهز بودن به آبریزو یخ ساز و درب بار برای جلو گیری از تلفات هوای سرد داخل یخچال.
یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

یخچالِ فریزر پایین یخچال بالا

  • یخچال هایی که فضای فریزر در پایین و یخچال در بالای دستگاه قرار دارد.
  • مزیت دسترسی آسانتر به کلیه طبقات یخچال.
  • دارا بودن یخساز و آبریز.
یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

یخچالِ فریزر بالا یخچال در پایین

  • دستگاه هایی که فضای فریزر در بالا و یخچال در قسمت پایین تعریف گردیده است.
  • مزیت داشتن فضای بزرگی در یخچال برای کاربرانی که فضای یخچال بیشتر مورد نیاز آنها می باشد.
  • دارا بودن یخ ساز دستی و آبریز.
یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

یخچال و فریزر دوقلو

  • به یخچال و فریزر تک گفته می شود که به اصطلاح دوقلو نیز گفته می شود.
  • مزیت داشتن فضای بزرگ برای فریزر و یخچال مناسب با خانواده ایرانی.
  • طراحی زیبا و قابلیت جابه جایی جهت باز شدن درب های دستگاه بسته به محل نصب.
  • دارا بودن یخساز دستی و آبریز.
یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

یخچال سایدی که فریزر در پایین به صورت کشویی و یخچال در بالا دودرب از وسط

  • دستگاه ساید به گونه ای که فریزر در پایین به صورت کشویی و یخچال در بالا با قابلیت باز شدن دودرب یخچال از وسط می باشد.
  • زیبایی و جای بزرگ برای نگهداری مواد غذایی می باشد.
  • دارا بودن آبریز و یخساز.

آیا یخچال‌های دوقلو انتخاب خوبی هستند؟

یخچال فریزر های دو قلو نوعی متفاوت از یخچال ها هستند. این دسته از یخچال ها با توجه به اینکه شباهت بسیار زیادی به یخچال های ساید بای ساید دارند.

تجربه بدست آمده در سال ها فعالیت در زمینه مشاوره به مشتریان برای تصمیم گیری انتخاب بین دو نوع یخچال ساید بای ساید و یا دوقلو، می‌توانیم به نکات زیر برای سهولت انتخاب شما اشاره کنیم.

در اغلب آپارتمان ها کابینت ها را بر اساس یخچال فریزر ساید بای ساید طراحی می کنند. اما چنانچه از نظر جای کابینت دستتان باز بوده و محدودیتی ندارید می توانید بین دوقلو و ساید بای ساید با در نظر گرفتن ویژگی‌های هر یک انتخاب مورد علاقه خود را داشته باشید.

معرفی یخچال فریزر دوقلو

در این مدل، یخچال و فریزر از یکدیگر جدا هستند که می‌توان آنها را به صورت مجزا در محیط آشپزخانه قرار داد. فریزرهای یخچال دوقلو که وظیفه اصلی آنها منجمد کردن است هیچ شباهتی به ساید بای ساید ها ندارد و عموما به جای طبقه بندی شده دارای کشو های مجزا هستند. همچنین برخلاف یخچال های ساید بای ساید سیستم یخساز و آبدهی روی بدنه برای آنها در نظر گرفته نشده است.

بهتر است خرید یخچال را با وسواس خاصی انجام دهید و تمامی معیارهای لازم را برای خرید به کار بگیرید. چنانچه بعد از خرید یخچال در خصوص نصب و راه اندازی نیاز به یک متخصص داشتید بهتر است به قسمت نصب سری بزنید.

در صورتیکه که به مشکلی در نحوه کارکرد یخچال برخوردید، تعمیرکار حرفه ایی یخچال را به شما معرفی میکنیم.

مزایای یخچال فریزر دوقلو

چنانچه بین دو راهی برای خرید یخچال بین نوع ساید بای ساید و دوقلو آن قرار گرفته اید. میتوانیم معایب و مزایای آن را برایتان نام ببریم؛ تا انتخاب این نوع یخچال برایتان آسان تر باشد!

بانوان خانه که به دنبال فضای بزرگ و مجزا برای قسمت فریزر هستند، بهتر است از یخچال فریزر دوقلو استفاده کنند. چرا که در یخچال فریزر دو قلو، نسبت به یخچال ساید بای ساید، مکان بیشتر و بزرگتری برای فریزر در نظر گرفته شده است.

  • جادار با فضای بزرگ
  • نسبت به یخچال های ساید بای ساید ارزان‌تر
  • فضای بزرگ و جادار برای فریزر
  • دوام و عمر طولانی
  • قابلیت جدا کردن و نگهداری یخچال و فریزر در قسمت های مختلف آشپزخانه
  • بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از مشتریانی که یخچال دوقلو تهیه کردند هرگز از کمبود فضا گله و شکایتی نداشته اند!

معایب یخچال فریزر دوقلو

  • در صورتی که آشپزخانه شما کوچک باشد نمی‌توانید از این نوع یخچال فریزر استفاده کنید. چرا که جای زیادی را اشغال کرده و بزرگ و سنگین است. اگر چه یخچال فریزر دوقلو را میتوان از یکدیگر سوا کرد، اما باز هم در آشپزخانه های کوچک جلوه بصری زیبایی را نخواهید داشت.
  • بسیاری از شرکتها و کارخانه های تولید کننده یخچال بر روی مدل ساید بای ساید متمرکز بوده و طراحی یخچال فریزر دوقلو جدید و مدرن شده است و با همان اشکال قدیمی عرضه می‌شود.
  • مصرف برق یخچال های دوقلو به علت دارا بودن دو موتور مجزا بیشتر از سایر یخچال فریزر ها مانند ساید بای ساید است.

آشنایی با یخچال ساید بای ساید

چنانچه بودجه لازم را در دست دارید تا بتوانید یخچال مدنظر و مورد علاقه خود را بخرید و از این نظر محدودیتی ندارید، یخچال های ساید بای ساید را گزینه اول خود قرار دهید چرا که امکانات مدرن و پیشرفته و همچنین آینده نگر تعبیه شده روی این نوع یخچال بهترین انتخاب را برای جهیزیه عروس و یا حتی خانواده های پرجمعیت پیش پای شما قرار می دهد.

پیش از تهیه یخچال های ساید بای ساید از محل قرار گیری این نوع دستگاه اطمینان حاصل کرده باشید؛ چرا که از نظر فضا و حجم مقدار زیادی مکان را به خود اختصاص می دهد و همچنین به علت سنگین بودن در حمل و نقل به مشکل برخواهید خورد. از نظر مصرف انرژی و کارایی نیز در نظر داشته باشید برای کمتر شدن هزینه های مصرف برق خود از یخچالی مناسب با مصرف برق پایین تر و کارایی بالاتر استفاده کنید که استانداردهای جهانی را روی خود داشته باشد و برچسب انرژی آن عقلانی و منصفانه باشد.

مزایای یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید در معمولی ترین ظاهر  خود دارای دو درب هستند. اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه مدل های متنوع تری به صورت سه درب یا چهار درب در طراحی های متفاوت تولید شده اند. هرچه تعداد درب ها بیشتر باشد دسترسی راحت تر خواهد بود و مکان بیشتری برای جایگذاری مواد در نظر گرفته می شود.

تعدادی از یخچال ها از قابلیتی به نام (Home Bar) برخوردار هستند که می توان انواع بطری های نوشیدنی را در داخل آن قرار داد. این تکنیک هوم بار بر روی درب یخچال قرار دارد و باز و بسته کردن این قسمت باعث نمی شود که انرژی هدر شود.

در این قسمت به بررسی ویژگی های یخچال ساید بای ساید اشاره می شود.

سیستم جریان چندگانه به این دلیل اضافه شده است که هوا به تمامی قسمت های درونی یخچال به صورت هماهنگ و سراسری در جریان باشد و باعث می شود تمامی قسمت ها به صورت یکپارچه سرد شوند که این سبب می شود تمامی مواد غذایی داخل یخچال تازه و سالم بماند.

انواع فیلترهای یخچال های ساید بای ساید

از فیلترها برای از بین بردن بوی بد و انواع قارچ ها در داخل یخچال ساید بای ساید استفاده می شود. این فیلترها با داشتن لایه های زیاد و متنوع باکتری ها و انواع بوها را در داخل یخچال از بین می برند.

آبسردکن و یخساز

عموما یخچال های ساید بای ساید دارای یخساز و آبسردکن هستند. آبسرد کن ها در دو مدل دستی و اتوماتیک موجود می باشند. در مدل اتوماتیک، آب به وسله شلنگ از لوله ی  آب شهری تامین می شود ولی در مدل های دستی محفظه آبسرد کن را باید به صورت دستی پر از آب کرد و در جای مخصوص خود قرار داد.
برای تشخیص چگونه فیلتر یخچال اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟ میتوانید ویدئوی آن را نیز مشاهده کنید.

معایب یخچال فریزر ساید بای ساید

بزرگترین عیب این دستگاه، یعنی یخچال فریزر ساید بای ساید، نسبت به یخچال دوقلو سنگین بودن و بزرگ بودن آن است که هنگام اثاث کشی و جابجایی، سختی بسیاری داشته و شما را با مشکل مواجه خواهد کرد!
یخچال های ساید بای ساید دارای فیلترهای تصفیه آب هستند اگرچه این یک امتیاز مثبت به شمار می رود و لازم است خریدار هر شش ماه یکبار به تعویض این فیلتر ها بپردازید.
یخچال از مهمترین وسایل ضروری برای هر منزل می باشد، در نتیجه شما باید هنگام تهیه این وسیله از مراکز فروش دقت داشته باشید که متناسب با تعداد افراد خانواده گنجایش داشته باشد یکی از مشکلات دیگر یخچال های ساید بای ساید کم بودن فضای داخلی آن است.

حال انتخاب با شماست

تمام نکات و جوانب مختلف تکنولوژی، کاربردی، هزینه‌ای و … را برای شما عزیزان بیان کردیم تا بتوانید در هنگام خرید و انتخاب، بهترین تصمیم گیری را کنید. امیدواریم که این مقاله کمک کننده شما باشد. درصورتیکه سوالی برای پیش آمد و نیاز به مشاوره داشتید حتما در قسمت نظرات همین مقاله برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *