بلاگ

چرا یخچال خنک نمیکنه و باد گرم داره؟

علت گرم بودن داخل یخچال چیست؟

گرم بودن یخچال دلایل مختلفی دارد. با گرم شدن فضای داخلی یخچال اکثر قطعات یخچال از کار می‌افتند و توانایی خنک کردن مواد داخل یخچال را ندارند. اشکال در گردش هوای داخلی یخچال و خرابی هر یک از قطعات یخچال می‌تواند باعث گرمای یخچال و کاهش فعالیت موتور و در نتیجه کار نکردن یخچال شود.

پس از مشاهده گرم شدن بدنه یخچال یا خنک نکردن آن سریعا با یک تعمیر کار لوازم خونگی تماس بگیرید و مشکل خود را با آن در میان بگذارید. پس از مراجعه تعمیرکار بی شک یکی از دلایلی که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم باعث خرابی و ایجاد مشکل در نحوه کار یخچال شما شده‌اند و با تعمیر آن در کمترین زمان می‌توانید از یخچال خود مجددا استفاده کنید.

1. ایراد در سیم کشی و برق رسانی، علت سرما نداشتن یخچال

در پاسخ به سوال چرا یخچال خنک نمیکنه، باید بگوییم یکی از اصلی‌‌ترین مشکلات خنک نکردن یخچال، اتصالات برق و خرابی سیم کشی برق یخچال شما است. با قطع و وصل شدن برق یخچال، یخچال مدام روشن و خاموش می‌شود و موتور یخچال فرصت کافی برای خنک کردن یخچال را پیدا نمی‌کند. اگر مشکل کار نکردن یخچال از سیم کشی و برق رسانی آن باشد کافی است پریز برق را تعمیر کنید یا محافظ آن را تعویض کنید.

با عوض کردن محافظ یخچال و فعالیت دوباره آن دیگر نیازی به تعمیر یخچال نخواهید داشت و در کمترین زمان می‌توانید مشکل کار نکردن یخچال را رفع کنید. گاهی ممکن است سیم کشی‌های داخلی یخچال دچار اختلال شوند. در این شرایط چراغ یخچال نیز روشن نمی‌شود و قطع و وصلی دارد. برای تعمیر سیم کشی‌های داخلی یخچال شما نیاز به کمک یک فرد حرفه‌ای و کاربلد دارید.

علت خنک نشدن یخچال

2. خرابی ترموستات یخچال، علت سرد نکردن یخچال و کار نکردن آن

ترموستات وظیفه تنطیم دما در یخچال را به عهده دارد. در یخچال‌های قدیمی تنظیم دما با استفاده از یک کلید انجام می‌شد و در یخچال‌های مدل امروزی ترموستات به صورت یک صفحه نمایش لمسی روی درب یخچال قرار گرفته است.

با خرابی ترموستات، تنطیمات دمای یخچال کاملا بهم می‌ریزد. کاهش دمای یخچال باعث برفک زدن یخچال می‌شود و افزایش دمای یخچال باعث می‌شود یخچال توانایی خنک کردن نداشته باشد و کلیه مواد غدایی داخل یخچال فاسد شوند. در هر دو صورت پس از مدتی یخچال از کار می‌افتد. ضعیف شدن  ترموستات یکی از متداول‌ترین مشکلات ساید بای ساید سامسونگ و ال جی است که در این شرایط شما نیاز به تعمیر ساید بای ساید سامسونگ خود دارید.

3. خنک نکردن یخچال به دلیل قرار دادن یخچال در مکان‌های غیر استاندارد

طبق تحقیقات انجام شده اغلب خریداران سایدهای ال جی و برندهای دیگر پس از خرید یخچال با تعمیرات یخچال ساید ال جی تماس می‌گیرند و گزارش خرابی و خنک نکردن یخچال‌ خریداری شده را می‌دهند. پس از اعزام نیروی متخصص آنچه مشاهده می‌شود خرابی قطعات یخچال نیست و مکان غیر استانداری که برای یخچال درنظر گرفته شده است مانع از خنک کردن یخچال می‌شود.

چسباندن یخچال به دیوار و قرار دادن یخچال در فضاهای بسته باعث می‌شود تا جریان هوا به‌طور کامل در اطراف موتور قطع شود و یخچال قادر به خنک کردن مواد غذایی نباشد. بهترین مکان برای قرار دادن یخچال در فاصله استاندارد از دیوار و در مکانی دور از حرارت و رطوبت بالا است.

خنک نشدن یخچال و فاسد شدن غذا

 

4. خرابی رله و کمپرسور یخچال، مهم‌ترین دلیل خنک نکردن یخچال

کمپرسور یخچال وظیفه تبدیل گاز به مایع را به عهده دارد و با پمپاژ کردن آن باعث خنک شدن یخچال می‌شود. اگر به هر دلیل کمپرسور یا رله آن دچار خرابی یا ایراد شوند موتور به هیچ وجه قابلیت کار کردن نخواهد داشت. با از کار افتادن موتور بی شک یخچال قادر به خنک کردن بخش‌های مختلف نخواهد بود و پس از مدت کوتاهی کلیه مواد غذایی داخل یخچال از بین خواهند رفت.

در صورت هر گونه خرابی یا از کار افتادگی موتور یخچال سریعا با مراکز تعمیر ساید بای ساید دوو یا برند موردنظرتان تماس بگیرید. کمپرسور قسمت مهمی از قطعات یخچال است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر آن به یک تعمیرگاه حرفه‌ای مراجعه کنید.

علت کار نکردن و خنک نکردن یخچال

5. از کار افتادن برد الکترونیکی و افزایش مدت زمان سرد شدن یخچال

برد یخچال را می‌توان به عنوان مدیر برنامه‌ریزی در یخچال معرفی کرد. فعالیت کلیه قطعات یخچال اعم از فن‌ها و کمپرسور یخچال تحت نظر برد الکترونیکی انجام می‌شود. وجود نوسانات موجود در جریان برق، ظاهر شدن برخی کدها بر صفحه نمایشگر، کار نکردن فن یخچال و خنک نکردن آن از جمله نشانه‌های خرابی و از کار افتادن برد الکترونیکی یخچال است.

با از کار افتادن برد الکترونیکی، فن‌های یخچال قادر به تهویه هوا نخواهند بود و فرآیند یخ زدایی یخچال به خوبی انجام نخواهد شد. تماس با نمایندگی تعمیرات یخچال اسنوا و برندهای موردنظرتان می‌تواند نقش بزرگی در تشخیص از کار افتادن برد اکترونیکی یخچال و مشکلات دیگر یخچال شما داشته باشد.

 

6. کمبود گاز و تولید باد گرم در فضای یخچال

در واقع خنکی فضای یخچال به دلیل وجود گاز مبرد آن است. گاز یخچال که در قسمت پشتی یخچال قرار دارد باد گرم را از یخچال میگیرد و گاز خنک را جایگزین آن می‌کند. کمبود گاز در یخچال باعث می‌شود بلافاصله باد گرم در یخچال جریان پیدا کند و این باد گرم مانع از خنک کردن یخچال می‌شود.

بنابراین پس از مشاهده گاز گرم در یخچال بدون شک منبع گاز یخچال شما دچار مشکل شده است. کمبود گاز یخچال علاوه‌بر تولید باد گرم در یخچال، مهم‌ترین علت شبنم زدن یخچال نیز است. در صورت ایجاد شبنم‌های کوچک روی قطعات یخچال سریعا برای تعمیر گاز و موتور یخچال اقدام کنید.

علت خرابی و فاسد شدن غذای یخچال

Leave a Reply

Your email address will not be published.