بلاگ

یخچال فریزر کاملا خنک سازی را متوقف کرده است

یخچال فریزر کاملا خنک سازی را متوقف کرده است
یخچال فریزر کاملا خنک سازی را متوقف کرده است

یخچال فریزر کاملا خنک سازی را متوقف کرده است

اگر یخچال و فریزر شما هر دو گرم نشده اند ، به احتمال زیاد خازن استارتر و یا رله شروع کار خراب است. این بدان معناست که کمپرسور تأمین کننده هوای سرد به دلیل چند قطعه معیوب شروع به کار نمی کند. اگر یخچال شما وصل است و از پریز برق و یخچال و فریزر برق خنک می شود ، نحوه حل این مشکل را بخوانید.

یخچال و فریزر کاملا خنک سازی را متوقف کرده است.

چه عواملی باعث خنک شدن یخچال می شود؟

آیا در باز مانده است؟

آیا موردی مانع جریان هوا در داخل یخچال می شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود یخچال و فریزر شما ناگهان گرم شود. ممکن است یک ترموستات کنترل دما ، کمپرسور بد ، موتور فن اواپراتور ، موتور فن کندانسور ، مشکل سیم کشی ، مشکلات برق و موارد دیگر داشته باشید.
بررسی کنید که یخچال وصل شده است. اطمینان حاصل کنید که یخچال از قدرت برخوردار است. آیا چراغ ها داخل یخچال روشن هستند؟

ما توصیه می کنیم قبل از برداشتن و تعویض هر چیز ، همه قطعات را با یک متر اندازه گیری کنید.
ممکن است خازن استارت معیوب داشته باشید . این 2 قطعه به کار کمپرسور کمک می کنند. اگر هر چیز دیگری در یخچال و فریزر شما کار می کند اما به طور ناگهانی خنک شده است ، پس این 2 قسمت را بررسی کنید که آیا آنها سوخته اند یا معیوب هستند. خازن استارتر و یا رله استارت هر دو در پشت یخچال روی کمپرسور یا نزدیک آن قرار دارند. قبل از عیب یابی حتما برق یخچال خود را بردارید.
خازن را برای کمپرسور یخچال روشن کنید.

اگر یخچال خنک کننده را متوقف کند ، کمپرسور برای شروع کار سخت است. خازن استارت در فازهای اولیه هنگام شروع به کار کمپرسور را تأمین می کند. اگر خازن استارت خراب یا سوخته باشد ، کمپرسور برای راه اندازی مشکل خواهد داشت. شما باید خازن استارت را با یک متر آزمایش کنید و در صورت مشاهده نقص آن را جدا کرده و تعویض کنید.

شروع رله برای کمپرسور یخچال

اگر یخچال خنک  نشود ، رله شروع ممکن است خراب باشد. رله شروع یک رله کوچک است که روی کمپرسور قرار می گیرد. این رله استارت برای شروع کمپرسور برای لحظه ای کوتاه به سیم پیچ کمپرسور نیرو می دهد تا کمپرسور کار کند. اگر این رله استارت کوچک خراب باشد یا سوخته باشد ، ممکن است کمپرسور روشن نشود ، در نتیجه یخچال و فریزر خنک می شوند. اگر متوجه شدید که رله شروع کار خراب یا سوخته است ، آن را بردارید و تعویض کنید.

نحوه تعمیر یخچال:

مثال

من به مدت 5 سال است که یخچال فریزر ساید بای ساید دارم. یخچال و فریزر کاملاً خنک شد. چراغ ها هنوز در یخچال و فریزر من روشن هستند ، بنابراین من می دانم که این انرژی در حال شارژ شدن است. برای اهداف عیب یابی ، برق یخچال را جدا کردم. درب پشت مقوایی یخچال را برداشتم و متوجه شدم که کمپرسور کار نمی کند زیرا خنک نمی شود.
کمپرسور یخچال و فریزر فارغ از اینکه در چه دمایی یخچال و فریزر را تنظیم کردم روشن نبود. من همچنین متوجه شدم که فن کار نمی کند یا خنک نمی شود. برای اینکه کمپرسور به درستی کار کند ، به یک خازن شروع کار و رله شروع خوب نیاز دارد. غیر معمول نیست که خازن استارتر یا رله شروع پس از سالها استفاده از کار بیفتد.
خازن و رله را برداشتم تا علائم خطا را بررسی کنم. رله سوخت و به همین دلیل کمپرسور شروع به کار نمی کرد. کمپرسور بررسی کرد که در شرایط کار باشد بنابراین من یک خازن استارت جدید نصب کردم و رله را شروع کردم. یخچال و فریزر مانند جدید خنک می شود و کمپرسور کاملاً کار می کند.
این راه حل ها برای یخچالی که خنک شدن آن متوقف شده است ، با تمام مارک های یخچال از جمله Frigidaire ، GE ، Kenmore ، KitchenAid ، LG ، Maytag ، Samsung و Whirlpool کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *