بلاگ

هنگامی که یخ ساز یخچال فرآیند تولید یخ را متوقف می کند چه کار باید انجام داد؟

هنگامی که یخ ساز یخچال فرآیند تولید یخ را متوقف می کند چه کار باید انجام داد؟

هنگامی کخ یخ ساز تولید یخ را متوقف می کند چه کار باید انجام داد؟

تهیه کردن یخ در هر زمان که بخواهید یا نیاز داشته باشید،کاری است که همه ما آن را ساده و آسان می دانیم، ولی این امر تا زمانی صادق است که که بخواهید مقداری یخ از فریزر تهیه کنید و یخی درون آن وجود نداشته باشد.
از طرف دیگر، یخ سازها نیز ماشین هایی هستند ساده که در اکثر موارد، همه به شکل یکسانی فعالیت  می کنند. اما این امکان وجود دارد که بتوانید قبل از پرداخت پول برای خرید یک یخچال، خودتان بتوانید عیب و ایراد های یخچال یا یخ ساز معیوب را پیدا و درست کنید.

هنگامی که یخ ساز یخچال فرآیند تولید یخ را متوقف می کند چه کار باید انجام داد؟

هنگامی که یخ ساز یخچال فرآیند تولید یخ را متوقف می کند چه کار باید انجام داد؟

وقتی یخ از بخش یخ ساز بیرون نمی آید.

اگر یخ را در داخل قالب یخ مشاهده کردید، به این معنی است که یخ ساز شما در دریافت آب مشکلی ندارد و احتمالاً مشکل از منبع آب نیست. با این حال، به احتمال زیاد مشکل مرتبط به قسمت یا بخش مکانیکی یا الکتریکی است.
علت:

هنگام جابجایی وسایل قرار داده شده در فریزر، چیز خیلی عجیبی نیست که به طور تصادفی بخش کنترل را در حالت خاموش قرار دهید،

که چنین بخشی وظیفه کنترل بر تولید یخ را بر عهده دارد و در این وضعیت تولید یخ را متوقف می کند.

روش رفع چنین مشکلی : راه حل برای حل این مسئله بسیار آسان است. بخش کنترل فلزی را پیدا کرده و آن را به سمت پایین یا رو به پایین حرکت دهید.

علت اصلی شکل گیری این مشکل: اگر بازوی کنترل در وضعیت روشن (پایین) باشد و قالب پر از یخ باشد، احتمالاً مشکل از موتور، گیربکس یا اتصال الکتریکی دستگاه است.

روش رفع این مشکل

با اطمینان از قرار گرفتن مناسب همه اتصالات الکتریکی شروع به حل این مسئله کنید. یخچال را از دیوار فاصله دهید، شیر آب را ببندید و آن را از برق جدا کنید. دوشاخه جداسازی سریع را روی دیواره پشتی داخل فریزر قرار دهید. اتصال را جدا کرده و سپس دوباره متصل کنید تا از اتصال آن مطمئن شوید.
یخ باقی مانده را با اضافه کردن مقداری آب و دادن مدت زمان یک دقیقه به آن، به صورت دستی از قالب خارج کنید. یخ شروع به ذوب شدن می کند و برداشتن آن در چنین وضعیتی آسان تر است.
یخچال را از جریان برق بیرون بیاورید و قسمت کنترل وضعیت را در حالت خاموش قرار دهید. قسمت کنترل را پایین بیاورید و تقریباً 10 ثانیه در این حالت نگه دارید تا شیر برقی درگیر شود و سپی قالب را با آب پر کند.
به مدت سه تا چهار ساعت صبر کنید تا آب یخ بزند و ببینید که آیا یخ در این حالت به آسانی از قالب خارج می شود یا خیر. در غیر این صورت، احتمالاً باید موتور یا گیربکس یخچال را تعویض کنید.

در حالتی که یخ ساز یخچال اصلاً یخ تولید نمی کند.

اگر یخ ساز موجود در یخچال شما اصلاً یخ تولید نمی کند یا هلال یا مکعب هایی با ابعاد کوچکتر از حد معمول تولید می کند، معمولاً نشان دهنده گرفتگی در جایی در طول خط عرضه آب در یخچال است.
علت به وجود آمدن چنین مشکلی: یکی از دلایل رایج گرفتگی آب یخ زده در خطوط آب موجود در یخچال است.

روش رفع چنین مشکلی

برای تعمیر خط یخ زده آب قرار گرفته در یخچال، یخچال را هل دهید و آن را از برق بیرون بکشید.

شیر قطع را معمولاً در زیر سینک یا پشت یخچال قرار دهید. شیر را در حالت بسته یا خاموش قرار دهید. یک پارچ را پر از آب گرم کنید و آب را روی خط آب موجود در یخچال بریزید. از طرف دیگر، می‌توانید خط آب را با حرارت سشوار نیز یخ‌زدایی کنید یا اجازه دهید یخچال بیش از دو ساعت خارج از جریان برق باقی بماند.

علت اتفاق افتادن چنین مشکلیاحتمال گرفتگی فیلتر آب یخ ساز نیز در چنین حالتی وجود دارد.

روش رفع این مسئله: فیلتر آب را پیدا کرده و تعویض کنید. فیلترهای یخ ساز معمولاً در داخل یخچال قرار داده می شوند (به منظور جلوگیری از یخ زدن آنها).

وقتی مکعب های یخ خیلی بزرگ یا کوچک هستند

علت اتفاق افتادن چنین مسائله ای:

اگر هلال‌های یخ خیلی بزرگ هستند یا گرفتگی در خطوط آب یخچال وجود ندارد و هنوز مکعب های یخ خیلی کوچک هستند، به احتمال زیاد، یخ‌ساز فقط به کمی تنظیم و دستکاری احتیاج دارد.

روش رفع چنین چیزیبرای تنظیم میزان آب قرار گرفته در قالب یخ در هر چرخه، ابتدا پوشش یخ ساز را بردارید. این صفحه سفید در قسمت جلویی مجموعه یخ ساز است و باید به راحتی برداشته شود. اگر در برداشتن آن مشکل دارید، از یک پیچ گوشتی سر صاف استفاده کنید تا به آرامی آن را از محفظه جدا کنید.
در بخش قرار گرفته در زیر پوشش، شما باید یک مجموعه پیچ و فنر به همراه یک نشانگر مثبت و منفی را مشاهده کنید. این قسمت دوز آب را کنترل می کند. برای کاهش مقدار آب در هر دوز، (به سمت نماد منهای) و برای افزایش مقدار آب در هر دوز آن را (به سمت مثبت) پیچ را بچرخانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *