بلاگ

نحوه تمیز کردن جاروبرقی

نحوه تمیز کردن جاروبرقی

نحوه تمیز کردن جاروبرقی

تمیز کردن جاروبرقی در6 گام اتفاق می‌افتد که باهم مرور می‌کنیم.

همه با کاربرد جاروبرقی در خانه آشنا هستند. اگر خانهٔ شلوغی یا فرزند کوچک دارید، یکی از پرمصرف‌ترین وسایل خانهٔ شما محسوب می‌شود که به‌مرورزمان به دلیل کثیف شدن کیسه کارایی خودش را از دست می‌دهد و نیاز به تمیزشدن دارد تا کارایی اولیه خود را بازیابد. به همین منظور وسایلی که برای تمیز کردن مورد نیاز است را بررسی کنیم:

"نحوه

وسایل موردنیاز برای تمیز کردن جاروبرقی:

  •           آب
  •           چاقو یا قیچ
  •           صابون ملایم
  •           مواد معطر
  •           کیسهٔ نو

در مرحلهٔ اول درب را بازکنید، از لوله و اتصالات آن را جدا کنید و با یک ماده ضدعفونی‌کننده بشویید که بهتر است برای این کار از وان حمام استفاده کنید.

 

"نحوه

نحوه شستن و تمیز کردن کیسه جاروبرقی

کیسه جاروبرقی را بازکنید و توجه داشته باشید که حتماً برای این کار از ماسک استفاده کنید به دلیل اینکه این کیسه حاوی گردوخاک زیادی است که به ریه‌های شما آسیب می‌رساند. کیسه را باکمی مایع ظرف‌شویی بشویید و کمی کیسه را تکان دهید تا تمامی گردوخاک‌ها بیرون بیاید. در مرحله بعد می‌توانید کیسه را بیرون بیاورید و زیرآب کامل بشویید و سپس داخل خشک‌کن لباسشویی بیاندازید تا آب کیسه کاملاً از بین برود.

"نحوه

نحوه شستن و تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی را زیرآب بشویید و صبر کنید کاملاً خشک شود. توجه داشته باشید برای شستن فیلتر دستورالعمل دستگاه را مطالعه کنید. فیلتر را داخل آب گرم و صابون ملایم خیس کنید تا پس از آب‌کشی در هوای آزاد خشک شود.

"نحوه

نحوه شستن و تمیز کردن غلتک جاروبرقی

در این مرحله بعداز تمیز کردن پرز، مو و ضایعات چسبیده به غلتک را با یک‌چیز نوک‌تیز مثل چاقو یا قیچی تمیز کرد.

حالا داخل  را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید، گردوغبار و کثیفی‌ها را پاک‌کنید. درصورتی‌که داخل بوی ناخوشایندی می‌دهد، چند روز آن را باز بگذارید یا از صابون معطر برای تمیز کردن داخل آن استفاده کنید. می‌توانید عطر یا رایحهٔ خوش استفاده کنید.

"نحوه

در مرحلهٔ آخر تمیز کردن ، تمام وسایل جانبی از قبیل: لوله، شلنگ و اتصالات را بعد از خشک شدن در جای خود قرار دهید و کیسهٔ تازه را در باکس خودش جای دهید.

حالا جاروبرقی شما مثل روز اول کارایی دارد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *